Tesco ekologicky aj cenovo výhodne

  30.06.2012

Úvod / Ochrana životného prostredia

Bratislava 30. jún 2011 – Tesco razantne podporuje ekologické správanie svojich zákazníkov. Vo svojej ponuke neustále rozširuje sortiment energeticky úsporných výrobkov a  cenovo ich pravidelne zvýhodňuje.  Najnovšie si výrazne polepšujú držitelia klubovej karty Clubcard, keď za nákup „zelených“ výrobkov dostávajú na svoje konto ďalšie desiatky zelených bodov. Aktuálne spustená akcia na 19 ekovýrobkov s 50 % zľavou sa nepochybne stane „rajom“  pre ekologicky mysliacich zákazníkov a osobitne pre tých verných. Ponuku tvoria úsporné žiarovky, nabíjacie batérie  a nabíjačky. Špeciálne zľavy  potrvajú v predajniach Tesco dva  týždne, teda  do 12. júla.  Tesco pre rastúci záujem o ekologické žiarovky rozšírilo tento mesiac aj sortiment úsporných žiaroviek vlastnej značky Tesco o 7 noviniek – z doterajších 4 druhov je ich v ponuke 11.

Podľa predajov v obchodoch Tesco sú Slováci čoraz ekologickejší a v porovnaní s vlaňajškom kupujú v tomto roku o polovicu viac úsporných žiaroviek a dobíjacích batérií. „Jedným z dôvodov nárastu predaja výrobkov šetriacich energiu je ekologické myslenie zákazníkov, druhým je širšia ponuka týchto výrobkov v obchodoch Tesco a tretím akciové ceny, vtedy rastú predaje až o 75 % oproti bežnej ponuke,“ uviedol Oldřich Vobořil, nákupca žiaroviek spoločnosti Tesco Stores SR, a dodal: „Pre držiteľov klubovej karty Clubcard je tu ešte ďalší dôvod na nákup ekologických výrobkov práve v Tescu – zelené body, ktoré sa im v konečnom dôsledku premenia na peniaze.“

Ekologické výrobky už aj pod vlastnou značkou Tesco

Tesco ponúka pod svojou privátnou značkou aktuálne už 11 druhov úsporných žiaroviek a 7 druhov nabíjacích batérií a nabíjačiek. Podľa Vobořila je na Slovensku najpredávanejšia úsporná žiarovka 23 W a 14 W. ,,Na Slovensku je podiel predaja úsporných žiaroviek oproti klasickým asi o 20 % vyšší než v Česku,“ doplnil Oldřich Vobořil.  Okrem úsporných žiaroviek majú Slováci záujem o nabíjacie batérie, LED svietidlá a prepäťové ochrany voči výpadkom elektrického prúdu a vypnutiu spotrebičov v režime stand-by.

Úspornou žiarovkou ušetríme aj 15 eur za rok! 

Na každom výrobku je uvedené, koľko wattov zákazník ušetrí použitím úspornej žiarovky. Napríklad klasickej 60 W žiarovke zodpovedá 11 W úsporná žiarovka, čo je úspora 49 W. Za priemerný 8-hodinový čas svietenia tak zákazník denne usporí 392 W, čo je za rok až 143 kW. Pri cene 0,107 eura/kW je to úspora 15 eur na jednom svetelnom zdroji! Najlacnejšia úsporná žiarovka v sieti Tesco stojí 1,39 eura, klasická žiarovka stojí 0,39 eura.

Čo je projekt Tesco Zelené body?

Zelené body je projekt spoločnosti Tesco spustený začiatkom tohto mesiaca pre držiteľov vernostného programu Clubcard. Tí majú ďalšiu možnosť, ako získať ešte viac bodov na svoje konto a benefit v tomto prípade bude mať aj, ako sa hovorí, „matka príroda“. Zelené body Clubcard získa každý „klabkardista“, ktorý si nevezme pri pokladni k nákupu igelitovú tašku. To znamená, že si tovar odnesie  vo vlastnej taške či taškách, ktoré si priniesol so sebou. Ďalší spôsob získania zelených bodov je nákup ekologických produktov, napríklad úsporných žiaroviek, žiariviek, nabíjacích batérií či ekologických nákupných tašiek a ďalších desiatok výrobkov. Spôsob prideľovania bodov je v tomto prípade  rovnaký ako  pri už doteraz zavedených „extra bodoch“ za konkrétne produkty. Body  sú automaticky prirátavané naskenovaním konkrétneho výrobku a sú viditeľné na pokladničnom bloku. Projekt Zelených bodov je výsledkom dlhodobého prísľubu spoločnosti Tesco správať sa ako zodpovedná firma ekologicky.

 

Názov výrobku

Aktuálna cena po 50 % zľave

Počet zelených bodov pre držiteľov klubovej karty Clubcard

Tesco úsporná žiarovka 11 W

 

1,69 €

 

10 bodov

Tesco úsporná žiarovka 14 W

Tesco úsporná žiarovka 23 W

 

Zhrnujúce fakty:

- Tesco podporuje ekologické správanie svojich zákazníkov

- Tesco pre držiteľov klubovej karty Clubcard pripravilo špeciálny projekt – za nákup ekologických výrobkov a tiež vtedy, keď si nezoberú k nákupu pri pokladni igelitovú tašku, dostanú špeciálne zelené body –  tie sa premieňajú na peniaze v štvrťročnom vyúčtovaní

- Od 29. júna do 12. júla 2011 je pripravená špeciálna akcia, keď 19 úsporných výrobkov dostať v Tesco obchodoch za 50 % zľavu – ide o 11 úsporných Tesco žiaroviek a 7 druhov nabíjacích batérií a nabíjačiek

- Na Slovensku predaj úsporných výrobkov rastie, napríklad v porovnaní s ČR o 20 %, rastie tiež predaj  týchto výrobkov, keď sú v zľave

 Spoločnosť Tesco Stores SR, a.s., člen  Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR,  vstúpila na slovenský  trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 100 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 11 expresov, 54 hypermarketov, z toho 4 Extra, 29 supermarketov a 16 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave-Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti.  So svojimi vyše 8 800 zamestnancami  patrí  spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých.

Kategórie




Vitajte na našej stránke

CSR - alebo Corporate Social Responsibility aktivity sa stali súčasťou core businessu väčšiny veľkých spoločností vo svete. Rozmach týchto aktivít spôsobil, že CSR už nie je pre firmy tzv. aktivita ,,nice to have", ale ,,must". Podobný trend štartuje aj na Slovensku. Pre lepšiu informovanosť sme vytvorili Prvý slovenský komplexný portál o CSR aktivitách firiem na Slovensku. Pravidelne budeme prinášať informácie zo sveta CSR projektov, firemnej charity, dobrovoľníctva a najnovšie prieskumy zo sveta. Veríme, že vás bude náš portál inšpirovať a pomôže vám v profesionálnom úspechu!