Na olympijských hrách v Londýne 2012 bude Coca-Cola recyklovať všetok plastový odpad v rámci svojho záväzku prispieť k usporiadaniu doposiaľ najekologickejšej olympiády

  13.08.2012

Úvod / Ochrana životného prostredia

Coca-Cola v spolupráci s organizáciou SITA UK, ktorá je partnerom letných olympijských hier pre likvidáciu odpadu, recykluje všetok bezfarebný PET odpad z olympijského parku. Tento odpad využije spoločnosť pre výrobu 80 miliónov nových fliaš. Fľaše budú vyrobené do šiestich týždňov od záverečného ceremoniálu hier. Podľa odhadu sa takto spracuje jedna pätinu odpadu vyprodukovaného na miestach konania olympijských hier v Londýne 2012. Organizačnému výboru letných olympijských a paraolympijských hier táto iniciatíva výrazne pomôže splniť cieľ nulového množstva odpadu na skládkach a aspoň 70% opätovného použitia, recyklácie alebo kompostu všetkého odpadu.

Bezfarebný PET plastový odpad bude recyklovať v novom recyklačnom závode Continuum Recycling, ktorý je spoločným podnikom spoločností Coca-Cola Enterprises a ECO Plastics. Závod Continuum Recycling sa nachádza v oblasti North Lincolnshire. Závod začal prevádzku začiatkom roka 2012 a viac ako zdvojnásobil existujúcu britskú produkciu potravinárskeho recyklovaného PET plastu, a to z 35 000 ton v roku 2010 na súčasných viac ako 75 000 ton.

Aby olympijské hry 2012 produkovali čo možno najmenej emisií oxidu uhličitého, zníži Coca-Cola o tretinu uhlíkovú stopu svojej distribúcie. Coca-Cola Enterprises investovala do najmodernejšieho skladu Voltaic, z ktorého sa výrobky budú dodávať na londýnske športoviská. V olympijských a paraolympijských objektoch sa budú používať iba chladiace boxy fungujúce bez použitia HFC, vybavené dvierkami a s LED diódovým osvetlením. Výrobky navyše bude dodávať štrnásť nákladných automobilov na bioplyn. Tieto vozidlá sa aj po olympijských hrách budú využívať na rozvoz tovaru v oblasti Londýna.

Rozsiahla ekologická agenda pre Londýn 2012 stanovuje náročné záväzky v oblasti spracovania odpadu, klimatických zmien, zdravia a udržateľnosti. Tieto záväzky majú viesť k ekologickejšiemu životu pre spotrebiteľov i dodávateľov vo Veľkej Británii.

Medzi ďalšie významné záväzky spoločnosti Coca-Cola patria aj tieto:

  • Na miestach konania olympijských hier v Londýne sa balené výrobky Coca-Cola budú podávať v 100% recyklovaných plastových fľašiach, ktoré budú obsahovať až 25% recyklovaného materiálu (Rpety)
  • Nápoje Coca-Cola, Coca-Cola light a Coca-Cola Zero sa budú podávať vo fľaši PlantBottle, ktorá obsahuje až 22,5% rastlinného materiálu a tiež 25% materiálu Rpety
  • Coca-Cola v spolupráci s Organizačným výborom letných olympijských a paraolympijských hier a organizáciou WRAP vyskúša nový, jednoduchý odpadový systém, ktorý sa do budúcna stane vzorom pre ďalšie významné športové udalosti
  • Coca-Cola v okolí centra Londýna umiestnila 260 recyklačných kontajnerov. Len na ulici Oxford Street sa do týchto kontajnerov každý deň nazbiera viac ako tona recyklovaného materiálu

 

Vo všetkých fázach príprav na Londýn 2012 Coca-Cola spolupracuje so Svetovým fondom na ochranu prírody (WWF) a jeho ekologické odporúčania začlenila do svojho ekologického programu.

Jon Woods, Country Manager, Coca Cola Great Britain & Ireland, uviedol: „Olympijské hry v Londýne 2012 poskytujú všetkým vo Veľkej Británii veľkolepú príležitosť zdvihnúť ekologickú latku zase o niečo vyššie. Coca-Cola je bez prerušenia najdlhším sponzorom olympijského hnutia. Zo skúseností vieme, že naše sponzorstvo môže inšpirovať našu vlastnú činnosť k výraznému ekologickému pokroku. Zaväzujeme sa využiť všetkých našich skúseností, aby sme organizačnému výboru pomohli dosiahnuť to, aby hry v Londýne v roku 2012 boli najekologickejšou novodobou olympiádou.“

„Keď sa v lete na Londýn uprie pozornosť štyroch miliónov ľudí, využijeme atraktivitu našich značiek spolu so šírkou záberu a dopadom našej činnosti k prezentácii špičkových ekologických programov. Chceme našich zákazníkov, partnerov a dodávateľov inšpirovať k tomu, aby žili ekologickejšie.“

Okrem iniciatív, ktorých cieľom je kladný prínos pre životné prostredie, Coca-Cola využije svoje pôsobenie na olympijských a paraolympijský hrách v Londýne 2012 k povzbudeniu ľudí, aby začali športovať a žiť aktívne, zdravo a ekologicky. Coca-Cola nadviazala trojročné partnerstvo s dobročinnou organizáciou Street Games, ktorá umožní športovať 110 000 mladým ľuďom v celej krajine, najmä v problémových oblastiach.

K podpore pokroku v ekologickom správaní sa pripájajú rozširovanie možností voľby a uľahčovanie zdravých rozhodnutí. Na olympijských hrách v roku 1948 Coca-Cola ponúkala iba nápoj Coca-Cola. V Londýne v roku 2012 bude ponúkať najširšie portfólio nápojov, aké sa kedy na olympijských a paraolympijských hrách objavilo. Spoločnosť predpokladá, že 75 % celého objemu nápojov, ktoré predá na londýnskej olympiáde, budú tvoriť nízkokalorické alebo nekalorické nápoje, voda, džúsy alebo ovocné nápoje s dužinou.

Simon Baldry, výkonný riaditeľ spoločnosti Coca-Cola Enterprises vo Veľkej Británii, uviedol: „Coca-Cola sa pre Londýn 2012 zaviazala podporiť organizovanie skutočne ekologických hier. Spolupracujeme s dodávateľmi a organizáciami, ktoré sú pre plnenie našich zámerov dôležité.“

„Všetky naše výrobky pre olympijský park a obchodníkov v oblasti Londýna sa budú distribuovať z nového, ekologickejšieho skladu Voltaic v Dagenhame. Naloží ich a dovezie štrnásť nových nákladných vozidiel na bioplyn a nápoje sa budú chladiť v chladiacich boxoch bez HFC, ktoré sú uzatvárateľné a majú osvetlenie z LED diód. Odhadujeme, že tieto investície znížia uhlíkovú stopu našej distribúcie na olympiáde o tretinu.“

„Tým však prínosy nekončia. Ich začlenením do nášho dlhodobého dodávateľského reťazca dosiahneme ekologických zlepšení, ktoré zďaleka presahujú rámec olympiády. Šírku našich zámerov je možné vidieť na investícii do závodu Continuum Recycling. Naša vízia je náročná, ale vieme, že povedie k pozitívnym výsledkom, ktoré prospejú jednotlivcom, komunitám i celej planéte.“

 Simon Lewis, hovorca pre rok 2012, Svetový fond na ochranu prírody (WWF), uviedol: „Je veľmi potešujúce, ako sa spoločnosť Coca-Cola snaží využiť silu Londýna 2012 pre dobrú vec - a to je niečo, čo je v záujme nás všetkých. Značka Coca-Cola má vďaka svojej sile jedinečnú možnosť odštartovať pozitívne ekologické zmeny aj dlho potom, čo olympiáda v meste skončí. Vítam túto stratégiu podpory ekologických olympijských hier. Coca-Cola v spolupráci so Svetovým fondom pre ochranu prírody (WWF) bude riešiť súvisiace zásadné úlohy a prispeje k vytvoreniu nových noriem, ktoré, ako dúfame, sa prejavia v Londýne, vo Veľkej Británii i na celom svete.“

Kategórie




Vitajte na našej stránke

CSR - alebo Corporate Social Responsibility aktivity sa stali súčasťou core businessu väčšiny veľkých spoločností vo svete. Rozmach týchto aktivít spôsobil, že CSR už nie je pre firmy tzv. aktivita ,,nice to have", ale ,,must". Podobný trend štartuje aj na Slovensku. Pre lepšiu informovanosť sme vytvorili Prvý slovenský komplexný portál o CSR aktivitách firiem na Slovensku. Pravidelne budeme prinášať informácie zo sveta CSR projektov, firemnej charity, dobrovoľníctva a najnovšie prieskumy zo sveta. Veríme, že vás bude náš portál inšpirovať a pomôže vám v profesionálnom úspechu!